• vrijdag , 23 juni 2017

Voedingsschema dinsdag

Gezond gewicht verliezen is niet eenvoudig. Het valt niet mee om een goed gevarieerd en verantwoord dieet te volgen, vooral omdat je ineens minder gaat eten dan je gewend bent. Voor de dinsdag is er een gevarieerd menu waar je je echt aan moet houden. Indien je vaak sport in de week, vanaf vier keren per week, is het aan te raden het dagmenu aan te vullen met 1 gekookt ei. Hierdoor krijg je meer eiwitten binnen die ervoor zorgen dat je spieren goed kunnen herstellen na je workout.

Ontbijt

Je mag de dag beginnen met een kopje thee. Neem daarbij 1 grapefruit en 1 beschuitje.

Lunch

De lunch ziet er al een stuk aantrekkelijker uit. Je mag 1 sinaasappel eten, 2 bekers magere yoghurt, 2 geroosterde bruine boterhammen en 1 ei. Denk eraan dat je bij het ei geen zout mag gebruiken om te dippen. Het gaat om een basic maaltijd en daar mag niets aan worden toegevoegd.

Avondeten

Het avondeten mag bestaan uit 1 grapefruit, 1 beker magere yoghurt, 1 beschuitje en 1 hele tomaat. Daarnaast mag je genieten van 1 stuk kipfilet of 1 rundtartaartje.

Probeer je eraan te houden

Het is lastig om je langere tijd aan dit dieet te houden. Je krijgt waarschijnlijk toch hier en daar te maken met het welbekende hongergevoel waar we allemaal een hekel aan hebben. Het is belangrijk om het dieet minimaal 5 dagen echt goed vol te houden. In het weekend mag je normaal eten en drinken, dan wel verantwoord. Probeer je daaraan vast te houden, anders is het risico groot dat je je toch gaat vergrijpen aan de koektrommel.