• dinsdag , 17 oktober 2017

Voedingsschema donderdag

De donderdag is bereikt en dat betekent toch dat je over de helft bent van vijf werkdagen lang een relatief streng dieet volgen om effectief af te vallen. Het afvallen is gezond en verantwoord met dit voedingsschema, maar je moet wel streng kunnen zijn voor jezelf om je er goed aan te kunnen houden. Het weekend mag je wat vrijer zijn in je eetgewoonten, dus probeer het nog twee dagen vol te houden en dan kom je dat lossere weekend zeker wel door.

Ontbijt

Voor het ontbijt staan er weer enkel basic producten op het menu. Je mag 1 geroosterde bruine boterham eten en dit combineren met 1 sinaasappel. Daarnaast neem je een kop lauw water of een kop lauwe thee zonder suiker.

Lunch

Het wordt een gevarieerde lunch vandaag! Neem 1 beschuitje met 1 hele tomaat en 1 hele augurk. Daarnaast mag je je tegoed doen aan een beker magere kwark. Houd hierbij ongeveer 125 gram aan.

Avondeten

Bij het avondeten mag je 1 lekker appeltje eten en 2 hele tomaten Daarnaast neem je 1 geroosterde bruine boterham en heb je de keuze uit 1 kipfiletje of 1 rundtartaartje.

Voeg niets toe

We kennen het allemaal wel, een beetje smokkelen binnen een dieet. We nemen toch een beetje zout of kruiden op dat tomaatje, we voegen net een lepel extra kwark toe aan het kommetje of we nemen stiekem een lekker sausje bij het stukje vlees, zoals een beetje mayonaise. Niet doen! Het is een streng dieet, maar je hebt jezelf dan ook een doel gesteld. Om dit doel daadwerkelijk te bereiken is het belangrijk dat je niet smokkelt tijdens het dieet. Ieder beetje dat je smokkelt, ongeacht waar je zogenaamde smokkelwaar uit bestaat, betekent een negatief effect op het resultaat. Probeer dan ook echt niets toe te voegen aan het voedingsschema en houd je netjes aan de regels, hoe lastig dat soms ook is.