• vrijdag , 23 juni 2017

Voedingsschema vrijdag

Het is vrijdag, voor velen de laatste werkdag van de week. Het is niet alleen fijn om de werkweek af te sluiten na deze dag, zodat je lekker aan je weekend kan beginnen, maar het is ook fijn om te weten dat je na deze dag twee dagen voor je hebt liggen waarin je in mindere mate rekening moet houden met je dieet. Je mag het wat losser aan doen, en dat is toch zeker de moeite van de vrijdag waard. Hou je vandaag aan het volgende voedingsschema:

Ontbijt

Het ontbijt bestaat uit 1 beschuitje en een kopje thee zonder suiker. Zoetjes zijn toegestaan, maar liever niet natuurlijk. Probeer de thee af te laten koelen tot deze lauw is, want dat is beter om de stofwisseling op te starten na de nachtrust. Hierbij mag je 1 grapefruit eten.

Lunch

Omdat je het al vier dagen van de week zeer goed vol hebt gehouden, mag je vandaag iets warms eten bij de lunch. Helaas betekent dit wel dat je diner er wat minder leuk op wordt. Je lunch bestaat uit 1 hele tomaat, 1 geroosterde boterham en een totaal van 200 gram vis naar keuze. Het is toegestaan om meerdere soorten vis te nemen, zolang je je maar houdt aan het maximum van 200 gram.

Avondeten

Zoals aangegeven wordt het avondeten er niet echt beter op, en dat voor de vrijdagavond! Toch is het belangrijk om je hier nog even aan te houden en het is nog belangrijker om niet stiekem de menu’s van de lunch en het avondeten met elkaar om te wisselen. Voor het avondeten eet je een halve krop sla, 1 hele tomaat en 1 gekookt eitje.

Wees trots

Heb je je van maandag tot en met vrijdag netjes aan het voedingsschema kunnen houden, zonder te smokkelen of producten te wisselen? Wees trots op jezelf, want het bewijst dat jij sterk in je schoenen staat om te bereiken wat je wilt. Op naar een gezond en verantwoord weekend!