• vrijdag , 23 juni 2017

Voedingsschema woensdag

Afvallen is lastig, zeker als je een echte zoetekauw bent. Het kan heel moeilijk zijn om op een gezonde en verantwoorde wijze gewicht te verliezen. Echter, het is zeker niet onmogelijk. Als je dit menu volgt voor de woensdag, dan heb je er alweer een heel gezonde dag opzitten, en dat is goed om te weten. Je bent op de helft van de week als je deze dag hebt ‘overleefd’ en je gaat sneller weer richting het weekend, waarin je weer normaal kan eten, met mate. Hou vol en je zal zien dat het werkt!

Ontbijt

Voor het ontbijt van vandaag mag je kiezen uit 1 geroosterde bruine boterham en 1 beschuitje. Daarnaast mag je ook kiezen uit 1 grapefruit of 1 sinaasappel. Kortom, je mag vandaag je eigen ontbijtje een beetje samenstellen. Je mag hierbij een kopje thee nemen of een beetje ongezoet vruchtensap.

Lunch

Voor de lunch heb je de keuze uit wederom 1 sinaasappel of 1 grapefruit. Daarnaast eet je 2 volle bekers magere yoghurt en 1 ei. Je mag kiezen of je hier nog 2 geroosterde bruine boterhammen of 2 beschuitjes bij wilt nemen.

Avondeten

Ook bij het avondeten neem je magere yoghurt, dit keer 1 beker. Neem 1 sinaasappel en 1 geroosterde bruine boterham. Tot slot mag je deze maaltijd aanvullen met 125 gram rosbief of een biefstukje van 125 gram.

De helft van de week

Als de woensdag voorbij is, dan weet je zeker dat je het de overige twee dagen ook vol gaat houden. Je bent immers op de helft. De woensdag is dan ook wel de dag waarop de meeste vrouwen het opgeven, omdat zij het gevoel hebben dat zij moeite doen voor niets. Probeer deze gedachten direct weg te drukken, want aan het einde van de week zal je zeker trots kunnen zijn op jezelf!