• vrijdag , 23 juni 2017

Voedingsschema zondag

De laatste dag van de week mag er best een beetje feestelijk uitzien. Daarom hebben we op de zondag twee eetmomentjes toegevoegd, zodat je echt kunt genieten van een fijn dagmenu om je dieetweek goed en lekker af te sluiten.

Ontbijt

Je ontbijtje mag nog lekker licht en basic zijn. Neem 1 halve sinaasappel, 1 halve grapefruit, 1 geroosterde bruine boterham en 1 kop (lauwe) thee.

Tussendoortje

Als tussendoortje mag je een koolhydraatarme snack nemen, zoals bijvoorbeeld de speciale dieetrepen. Daarnaast mag je 1 bakje rauwkost eten of 1 stuks fruit naar keuze.

Lunch

De lunch is rijk aan voedingsstoffen en je zal je dan ook zeker goed gevuld voelen na deze maaltijd. Maak je eigen maaltijdsalade, met groenten, 250 gram sla en 100 gram kip. Als je liever vis eet, dan mag je de kip ook vervangen door dezelfde hoeveelheid vis. Tonijn is een goede optie.

Tussendoortje

Neem een (klein) schaaltje notenmix. Je kunt hierbij kiezen voor de welbekende Chinese of Japanse notenmix, maar je mag zelf ook wat nootjes mixen. Houd er wel rekening mee dat de nootjes niet gezouten zijn.

Avondeten

Je mag voor je diner 200 gram vis eten of kiezen voor 100 gram vis en 100 gram kip. Daarnaast is het belangrijk dat je veel groente eet. Eet minimaal 350 gram groente. Dit mogen overigens verschillende groenten zijn, zolang je maar minimaal 350 gram eet.

Resultaat

Je hebt nu een week lang een relatief streng voedingsschema gevolgd om verantwoord af te vallen. Het was waarschijnlijk niet makkelijk, maar je bent er toch doorheen. Het resultaat zal er niet om liegen, maar houd er rekening mee dat de resultaten sterk kunnen verschillen per persoon. Iemand met overgewicht zal meer zijn afgevallen dan iemand die al een gezond gewicht had. Soms is het nodig om meerdere weken het voedingsschema te volgen om het gewenste resultaat te bereiken.