• dinsdag , 17 oktober 2017

Voedingsschema dinsdag

Je hebt een dag achter de rug waarin je waarschijnlijk om meerdere momenten moeit hebt gehad met het volgen van het voedingsschema. Eten is nu eenmaal als een verslaving en als we willen afvallen dan moeten we aanpassingen aan het voedingsschema dat we kennen maken. In de meeste gevallen betekent het dat je minder en minder vaak eet. Hier moet je heel erg aan wennen, en dat maakt het lastig om verleidingen te weerstaan. Nu je een dag achter de rug hebt kan je met goede moed beginnen aan de dinsdag.

Ontbijt

We gaan weer een smoothie maken, dit keer voor het ontbijt. Voor deze zeer gezonde en verantwoorde smoothie mag je de volgende ingrediƫnten gebruiken: 3 schijven ananas, 2 handjes boerenkool en 1 kommetje magere yoghurt.

Lunch

De lunch staat vooral in het teken van bonen. Bonen zijn zeer vezelrijk en daarom zeer geschikt in het voedingsschema bij het afvallen. Je maakt een bonensalade, met bonen naar keuze. Daarnaast voeg je 1 halve krop sla toe, 1 handje spekjes, 1 handje rucola en 1 gekookt ei.

Avondeten

Het diner van vanavond bevat wederom groente. Je mag zelf kiezen welke groente je neemt en je mag ook meerdere groenten met elkaar combineren. Echter, zorg er wel voor dat je maximaal 250 gram groente eet. Hierbij mag je 3 gegrilde kippenvleugeltjes klaarmaken.

Als je sport

Mannen die sporten, en dan hebben we het over intensief sporten en minimaal vier keer per week, mogen 1 ei extra per dag. Eieren bieden je lichaam veel eiwitten en deze heb je nodig om je spieren na een zware sporttraining goed te laten herstellen. Niet voor niets worden eiwitten de bouwstenen van ons lichaam genoemd. In het menu van vandaag zou je 1 extra ei in de salade van de lunch kunnen doen.