• dinsdag , 17 oktober 2017

Voedingsschema maandag

Wanneer je als man af wilt vallen, dan is het belangrijk dat je sporten en een goed dieet met elkaar combineert. Het menu van de dag moet goed gevarieerd zijn, maar je moet er ook zorg voor dragen dat je aan calorieën, koolhydraten, eiwitten en vetten goed zit. Het volhouden van een voedingsschema voor het afvallen is niet eenvoudig. Daarom is het belangrijk om goed te variëren, zodat je minder snel dat ‘strenge’ gevoel hebt. Wij geven je hierbij het menu voor maandag.

Ontbijt

Voor het ontbijt neem je 1 hele avocado en 2 hele gekookte eieren. Houd er rekening mee dat je de eieren niet mag bestrooien met zout of andere kruiden voor extra smaak.

Lunch

Voor de lunch mag je een lekker gezonde smoothie voor jezelf maken. Hierin doe je de volgende ingrediënten: 1 handje blauwe bessen, 1 banaan, 1 schepje lijnzaad en 2 eetlepels kokosmelk.

Avondeten

De maaltijd staat niet helemaal vast, maar laat een optie voor je open. Op de eerste plaats eet je gegrilde gamba’s, 4 tot 5 stuks, en een groente naar keuze. Eet ongeveer 250 gram groente. Uiteraard mag je ook 2 soorten groente met elkaar combineren, zolang je maar zorgt dat je niet teveel eet.

Trek in de avond

Zeker de eerste dag van een voedingsschema om af te vallen is lastig. Waarschijnlijk ben je gewend om in de avond nog een lekker tussendoortje te nemen, zoals een koekje of een beetje chips. Het is belangrijk dat je geen snacks meer neemt in de avond. Op deze eerste dag kun je een vervelend knagend gevoel in de maag hebben, vooral omdat je lichaam heel erg moet wennen aan deze nieuwe etensstijl. Kan je er acht niet meer tegen? Neem dan een stukje komkommer. Neem zeker geen koek, snoep, chips of andere ongezonde tussendoortjes, want dan heb je eigenlijk voor niets de hele dag je best gedaan.