• dinsdag , 17 oktober 2017

Voedingsschema vrijdag

De laatste dag voor het weekend, en dat betekent dat we het toch nog wel een beetje streng houden vandaag. Het is belangrijk om ook deze vijfde dag niet te smokkelen tussen de maaltijden door. Probeer liever uit te kijken naar het weekend, waar tussendoortjes wel toegestaan zijn, en focus je vandaag enkel op het houden aan het voedingsschema.

Ontbijt

We beginnen de vrijdag met een ontbijtje dat bijna als internationaal kan worden gezien, en daarmee best aantrekkelijk is. Je mag een lekker eitje eten met bacon. Het best kies je voor biologische bacon. Denk eraan dat je geen zout of andere kruiden mag gebruiken. In principe is dit ook niet nodig, want ook biologische bacon zorgt voor een aangename smaak.

Lunch

Maak een feestelijk schaaltje voor jezelf klaar met kleine stukjes avocado, een handje ongezouten walnoten en stukjes rijstwafel. Je mag tot maximaal 4 rijstwafels gebruiken in deze relatief droge mix.

Avondeten

Het diner bestaat uit gekookte groente. Wederom mag je niet meer groente eten dan 250 gram. Je mag zelf bepalen of je 250 gram van dezelfde groente neemt of dat je meerdere groenten met elkaar combineert. Houd je wel aan de maximale hoeveelheid. Bij je groente mag je maximaal 150 gram kalkoenrollade eten.

Einde van de werkweek

Als je de vrijdag ook eenmaal achter de rug hebt, dan heb je het moeilijkste gedeelte van de week achter de rug als het om het voedingsschema gaat. Het weekend ziet er veel aantrekkelijker uit binnen het voedingsschema. Dit heeft vooral te maken met het feit dat je dan geen werk hebt om je tussen de maaltijden door af te leiden. In het weekend mag je daarom terugvallen op wat tussendoortjes, uiteraard ook om je te belonen voor je inzet in de afgelopen week. Het is zeker verdiend om jezelf een schouderklopje te geven als je het goed vol hebt gehouden in de afgelopen vijf dagen.