• vrijdag , 18 augustus 2017

Voedingsschema zaterdag

Het weekend is een groot feest als je net vijf dagen achter de rug hebt waarop je je hebt moeten houden aan een relatief moeilijk en streng voedingsschema. Je mag op zaterdag drie maaltijden eten en twee tussendoortjes.

Ontbijt

Het ontbijt bestaat uit een bakje magere yoghurt met stukjes fruit. Dit fruit mag je zelf kiezen, maar kies hooguit 2 stuks. Meng verder 1 eetlepel lijnzaad door het geheel voor een lekkere mix.

Tussendoortje

Eet 2 stuks fruit naar keuze. Als je dit teveel vindt, dan mag je ook 1 stuk fruit eten. Echter, je mag dan geen vervangend product nemen voor het tweede stuk fruit.

Lunch

De lunch bestaat uit 2 spelt boterhammen. Je mag de boterhammen beleggen met kalkoenfilet, rosbief, kipfilet, tonijn of makreel. Je mag geen boter gebruiken op de boterhammen, maar je mag wel guacamole gebruiken om dit te vervangen. Je mag ook wat stukjes aardbei of banaan aan de boterhammen toevoegen.

Tussendoortje

Tijd voor snoepgroente. In de supermarkt kun je kleine bakjes zogenaamde snoepgroente, of snackgroente, kopen. Het gaat dan om ‘babygroente’, ofwel een verkleinde versie van de gewone producten. Denk aan mini komkommers of paprikaatjes. Neem hier 2 of maximaal 3 stuks van als smakelijk en gezond tussendoortje.

Avondeten

Eet een heerlijke maaltijd met gestoomde groente, 50 tot maximaal 75 gram gehakt en 2 zoete aardappelen.

In de avond

Waarschijnlijk ben je gewend om in het weekend ook in de avond te genieten van een lekker tussendoortje, zelfs al zit je al in het ritme van niet meer eten in de avond. Heb je tijdens je favoriete televisieprogramma toch echt trek in een versnapering? Dan heb je vast nog wel wat snackgroente over. Neem hier maximaal 2 stuks van.