• vrijdag , 23 juni 2017

Dieetschema gezond afvallen

Een dieetschema voor gezond afvallen is altijd de betere keuze. Een dieetschema voor snel afvallen levert vaak gezondheidsproblemen op en daarmee is langzamer en gezonder afvallen een veel verantwoordere keuze. Het is belangrijk om een volledig voedingsschema op te stellen, van het ontbijt tot en met het avondeten en eventuele snacks. Hieronder vindt je een dieetschema voor gezond en verantwoord afvallen.

Maandag

Begin de dag met koffie, thee of een glas halfvolle melk, en eet daarbij twee eieren. Het maakt niet uit hoe deze eieren klaargemaakt zijn. Eet tussendoor een beetje cornflakes of een liga. De lunch bestaat uit koffie, thee of een glas halfvolle melk en twee belegde boterhammen. Eet tussendoor een stuk komkommer, een augurkje of twee biscuitjes. Voor het diner eet je een tonijn maaltijdsalade. Indien je hier niet genoeg aan hebt kun je dit aanvullen met maximaal 200 gram groente.

Dinsdag

Start wederom met een kop koffie, een bakje thee of een glas halfvolle melk en eet een gekookt ei en twee crackers met kaas. Uiteraard mag je het ei ook op de crackers doen. Eet wat noten tussendoor of een liga. De lunch bestaat uit twee belegde boterhammen, een klein beetje salade en thee of koffie. Neem tussendoor een lekker opkikkertje en sluit de dag af met salade, een steak en eventueel 200 gram groente.

Woensdag

Vandaag begin je met halfvolle melk, koffie of thee en twee belegde crackers en een gekookt eitje. Eet tussendoor wat nootjes of cornflakes en neem voor de lunch koffie of thee met een spek uitsmijter. Tussendoor mag je een liga en in de avond kun je genieten van salade, een kipfiletje en eventueel 200 gram groente.

Donderdag

Het ontbijtje bestaat uit twee gekookte eieren en een belegde cracker. Je mag er halfvolle melk, thee of koffie bij drinken. Tussendoor neem je een Evergreen of een liga. De lunch bestaat uit een klein beetje salade en twee belegde boterhammen. Neem tussendoor wat nootjes of een Opkikker. Het diner bestaat uit een bakje magere yoghurt, een stukje vlees en gebakken aardappels. Eet hier maximaal 150 gram groente bij. In de avond mag je nog een kopje thee of koffie.

Vrijdag

Start de dag met twee belegde crackertjes en een eitje. Eet tussendoor cornflakes of wat noten en neem voor de lunch thee of koffie, een stuk komkommer en een kaas uitsmijter. Eet tussendoor twee biscuitjes en in de avond eet je een witte vissoort, een stuk komkommer, een fijne salade en maximaal 150 gram groente.

Weekend

Het weekend mag je zelf bepalen wat je eet, maar houd het wel netjes. Start de dag goed met een ontbijt en laat snoepjes, koekjes en chipjes zoveel mogelijk liggen. Je mag best eens een patatje of een pizza eten in het weekend, maar zorg er dan voor dat je die dag echt niets anders eet wat niet in je dieetschema voor gezond eten past. Met dit voedingsschema kun jij gemakkelijk, snel en verantwoord afvallen.