• vrijdag , 23 juni 2017

Het chocolade dieet

Veel mensen beginnen al in de handen te wrijven als ze horen over het chocolade dieet. Het is dan ook zo dat het brood dieet om brood draait, het soep dieet om soep en het sap dieet om sap. Dan zou je denken dat het chocolade dieet om chocolade draait, maar helaas is niets minder waar. Het chocolade dieet is juist bedoeld voor mensen met een zogenaamde chocolade verslaving, zodat deze met het dieet doorbroken kan worden.

Helemaal geen chocolade meer

Het chocolade dieet is gebaseerd op de standaard gedachte achter ieder dieet, namelijk dat je minder calorieën moet eten dan dat je verbrandt op een dag. Het dieet heeft op zich eigenlijk weinig met chocolade te maken. Het is zelfs zo dat je in de eerste week van het chocolade dieet totaal geen chocolade of producten met chocolade mag eten. Na een week mag je af en toe een beetje chocolade eten, maar het blijft bijzonder beperkt. Het chocolade dieet biedt je de mogelijkheid om zo af en toe eens te zondigen en juist dat maakt dit dieet aantrekkelijk voor velen.

Voor- en nadelen

Het grootste voordeel is natuurlijk wel dat je na de eerste week af en toe een stukje chocolade mag nemen tijdens het dieet. Het gaat dan wel om een zo donker mogelijke chocolade, daar dit het meest ‘gezond’ is. Chocolade stemt je beter en het ontgift je lichaam, en dat maakt het toch leuk om chocolade te eten. Het grootste nadeel is wel dat, juist omdat je chocolade mag eten, je het de rest van de dag moet doen met zeer weinig calorieën, en dat betekent eigenlijk een ernstig hongergevoel. Buiten een stukje chocolade per dag om is het dus eigenlijk best een heel streng dieet waar je echt wel te maken krijgt met periodes waarin je behoorlijke trek hebt. Vaak worden dit soort diëten te vroeg afgebroken omdat het niet vol te houden is.